Co warto wiedzieć o systemach CRM?

Maria Pierzchała 19-10-2020

Podczas zakładania bądź posiadania firmy nasuwa się myśl odnośnie CRM, jak odpowiednio go wybrać? Wybór ten jest istotny, gdyż ma on wpływ na zwiększenie sprzedaży i wydajności usług, lepsze relacje z konsumentami oraz na zarządzanie zespołem i monitorowanie ich pracy.

Błędne rozumowanie CRM

Wielu przedsiębiorców mówiąco o CRM tak naprawdę ma na myśli Salesforce czy Microsoft Dynamics. Wynika to z ich ogromnej popularności i dość dużego rozgłosu. Trzeba pamiętać, że decydując się na CRM dla swojej firmy nie musimy się fokusować tylko i wyłącznie na tym jednym narzędziu. Ponadto korzystanie z tego samego narzędzia co inni osłabia przewagę prowadzonej firmy, gdyż wszyscy stosują ten sam model np. zarządzania relacją z konsumentem. Najlepiej wybór ten skonsultować z firmą, która zna się na rzeczy i na spokojnie, analizując wszystkie opcje wesprze w podjęciu tej decyzji.

Co warto wiedzieć o systemach CRM?

Sprzedaż produktu nie równa się doradztwu w CRM

Trzeba dobrze rozważyć kwestię tego, czy w ofercie firm CRM ma więcej niż jeden system. Większość firm koncentruje się głównie na sprzedaniu najlepszego oprogramowania CRM, a nie do końca wsparciu dla firm w ich wdrażaniu. Taka perspektywa całkowicie przekreśla jakiekolwiek doradztwo. Można o niej mówić w przypadku wnikliwej analizy biznesu, konkretnych propozycji rozwiązań i ukazaniu możliwych alternatyw.

CRM versus większe firmy

Praktycznie każda firma, a szczególnie te zatrudniające ogromną ilość osób powinny pamiętać, że analiza biznesowa jest kluczowym działaniem w przypadku doradztwa. Może ona przyjąć różne formy. Przykładem mogą być warsztaty Product Discovery. Dzięki nim powstaje wizja gotowego produktu, przy uwadze potrzeb przeróżnych działów, managementu oraz potencjalnych klientów. To właśnie ona wskaże nam dokładnie, które rozwiązanie systemowe będzie najbardziej odpowiednie do realizacji zamierzonego produktu oraz które CRM wybrać. Zaangażowanie zewnętrznych ekspertów jest tutaj niezbędne. Trzeba być bardzo rozważnym na etapie wyboru odpowiedniej firmy. Kluczowe jest to, by w swej ofercie posiadała realizację działań analitycznych.